Külföldi projektek

 

  • Szakértői támogatás a TETRA projekt 2. fázisának kivitelezéséhez
  • Koncesszor kiválasztásának szakértői támogatása Szkopje város részére a városon belüli könnyűvasút hálózat (villamos) építéséhez és hasznosításához
  • Üzleti információs (ERP) rendszer technikai specifikációjának elkészítése az AD ELEM részére
  • ERP rendszer beszerzésének tanácsadói támogatása
  • ISO 9001:2008 szabvány szerinti tanúsítás megszerzésének támogatása a Munkaügyi és Szociális Minisztérium és kapcsolt szervezetei számára
  • Szakértői támogatás és adatgyűjtés a MARA (Mezőgazdasági és Vidékügyi Minisztérium) statisztikai tudásbázisának fejlesztése

 

 

Szakértői támogatás a TETRA projekt 2. fázisának kivitelezéséhez

 

A projekt hivatalos megnevezése: Technical Assistance to the Implementation of TETRA phase 2

Finanszírozás forrása: Európai Unió / IPA 2008 / Police Reform

Szerződő hatóság: az Európai Közösség képviseletében az ország EU Delegációja

Hivatkozási szám: EuropeAid/128787/C/SER/MK

A projekt helyszíne (ország): Macedón Köztársaság

A projekt időtartama: 2010. július - 2013. január (6 hónapos meghosszabbítási lehetőséggel)

Kedvezményezett: Belügyminisztérium, Macedón Köztársaság

Partnereink: Austroconsult technische und betriebswirtschaftliche Planung und Beratung GesmbH Intech A.S.

Információ a projektről: A projekt a következő négy fő fázisra bontható:

  1. fázis: Felmérés, koncepcionális tervezés és mennyiségi becslés elkészítése
  2. fázis: A technikai specifikációk és a teljes pályázati dosszié elkészítése
  3. fázis: Szállító kiválasztás lebonyolítása és kiértékelése
  4. fázis: Bevezetés és üzembe helyezés

A projekt természetéből fakadóan az egyes szakaszokat időben egymás után lehet csak elvégezni. Az első fázisban a tanácsadó fő feladata a funkcionális követelmények meghatározása a PMR rendszerhez, valamint tréningek lebonyolítása a TETRA Phase 1 projekt alatt bevezetett rendszer fenntarthatósága érdekében.

A projekt második szakaszában a korábbi fázis során végzett felmérés eredményeinek felhasználásával a következő feladatok kerülnek végrehajtásra: egy teljes rendszerterv kialakítása, a lefedettségre vonatkozó szcenáriók megerősítése, a rendszer funkcionalitásának, indikatív technológiáknak és sztenderdeknek az adoptálása, valamint javaslat kialakítása a már meglévő rendszerekkel való integrációra vagy együttműködésre.

A harmadik fázis magában foglalja a teljes pályázati dokumentáció elkészítését, valamint a tender lebonyolítását is. A beérkező árajánlatokat a szerződő hatóság értékeli ki. A beszerzést megelőzően szükséges piacelemzés elvégzése a versenyhelyzet biztosítása érdekében, az jelentkezők alkalmasságának vizsgálata, és költségbecslés készítése. A fázis célja a győztes pályázó kiválasztása, a tanácsadó kapcsolódó feladata pedig a szerződő hatóságok támogatása a beszerzés idejének minimalizálására és a sikeres beszerzési procedúrát fenyegető kockázatok minimalizálására tett javaslatok által.  A fázis időtartamát a hivatalos pályázati folyamat lebonyolításának ideje határozza meg.

A negyedik fázis a szerződéskötést követően indul. A tervek szerint a PMR bevezetése 1-1,5 évet fog igénybe venni a szerződés aláírásától az előzetes átvételi tesztekig. A tanácsadó ellenőrzi és irányítja az üzembe helyezés folyamatát napi szinten, beleértve a felhasznált eszközök és a szállító által végzett bevezetés minőségének az ellenőrzését, valamint rendszeres jelentések készít a szerződő hatóságnak és a kedvezményezettnek.

 

A projekt célja:

A projekt célja, hogy megfelelő támogatást biztosítson a kedvezményezettnek és a szerződő hatóságnak a projekt végrehajtásához, ellenőrizze a tervezést, a beszerzést és a kulcsrakész bevezetést a PMR országos lefedettségének bővítésénél, valamint hogy elősegítse az új és a már meglévő rendszerek integrációját. Szintén célja az országosan homogén PMR lefedettség létrehozása, mely alkalmas minden felhasználó szervezet professzionális és biztonságos kiszolgálására.

 

A projekt során ellátandó feladatok:

  • A kedvezményezett és a szerződő hatóság támogatása a TETRA-1 hálózat kritikus hibáinak javításában;
  • Teljes terepfelmérés elvégzése és mennyiségi becslés készítése a rendszere vonatkozóan;
  • A teljes rendszerterv elkészítése, javaslattétel a jelenlegi rendszerrel való integráció és a kompatibilis működés megvalósítására;
  • Pályázati dokumentáció elkészítése, beleértve a technikai specifikációkat, valamint a szállítói szerződésnek az átadás utáni karbantartási szolgáltatásokra vonatkozó feltételeit is;
  • Szállító kiválasztásának szakmai támogatása;
  • Projekt menedzsment támogatás nyújtása a bevezetés és üzembe helyezés teljes ideje alatt;
  • A jóváhagyási eljárások támogatása.

 

A projekt földrajzi keretei:

A központi projektiroda a fővárosban, Szkopjéban található, de a tevékenységek végrehajtása az egész ország területén zajlik, beleértve a határterületeket és a nemzetközi határátkelőket is.

 

További információért forduljon kapcsolattartónkhoz:

Radványi Ildikó

projekt koordinátor

 

Koncesszor kiválasztásának szakértői támogatása Szkopje város részére a városon belüli könnyűvasút hálózat (villamos) építéséhez és hasznosításához

 

 

A projekt hivatalos megnevezése: Project program for selecting a concession for light rail transit system for the transport of passengers in the city of Skopje

Finanszírozás forrása: Helyi beszerzés

Szerződő hatóság: Szkopje Város Önkormányzata

A projekt helyszíne (ország): Macedón Köztársaság

A projekt időtartama: 2010. december - 2011. december

Kedvezményezett: Szkopje Város Önkormányzata

Partnerünk: EC Harris Ltd.

Információ a projektről: A Macedón Köztársaság Parlamentje által elfogadott 2008-as Nemzeti Közlekedési Stratégia városi közlekedési fejezete alapján a Szkopje város közlekedésének fejlesztésére vonatkozó egyik alapvető irányelv kimondja, hogy a helyi hatóságoknak javasolt stratégiát készíteniük a fenntartható városi közlekedésre, továbbá javasolt a városi vasútrendszer megvalósítása.

A 2008-ban elkészített 2008-2018-as szkopjei városi tömegközlekedési stratégia, a globális standardoknak megfelelően egy, a jelenleginél gyorsabb és nagyobb kapacitással rendelkező tömegközlekedési megoldást javasol, egy olyan, több mint félmilliós lakosú városnak, mint Szkopje. A főváros számára a gyors villamos rendszer tűnik az optimális megoldásnak, amely a legnagyobb utasforgalommal bíró részeken a gépjáműforgalomtól elkülönülő pályán közlekedő megoldásként koordinált és integrált rendszert képezhetne a helyi buszközlekedéssel.

A projekt során ellátandó feladatok:

  • koncessziós tanulmány elkészítése;
  • közlekedés-technikai elemzés készítése;
  • gazdasági és pénzügyi elemzés készítése;
  • jogi elemzés készítése;
  • fejlesztési lehetőségek vizsgálata;
  • pályázati dokumentáció elkészítése.

 

A projekt célja:

A projekt elsődleges célja Skopje város gazdasági és szociális fejlődésének  elősegítése, valamint a befektetési hajlandóság javítása a közlekedési szektorban,az EU-s sztenderdekhez való közelítés nyomán.

 

A projekt során ellátandó feladat:

Skopje városnak a közlekedési szektor hatékonyságának fokozására irányuló tevékenységeinek támogatása  a könnyűvasúti személyszállítási rendszer engedélyezéséhez szükséges technikai, pénzügyi és jogi dokumentáció elkészítésével.

 

A projekt földrajzi keretei:

A projekt összes tevékenysége Szkopje városában zajlik.

 

További információért forduljon kapcsolattartónkhoz:

Kristijan Gjorgjievski

Projekt koordinátor

 

Üzleti információs (ERP) rendszer technikai specifikációjának elkészítése az AD ELEM részére

 

A projekt hivatalos megnevezése: Consulting services to support strengthening of the financial management function of AD ELEM

Finanszírozás forrása: Helyi beszerzés

Szerződő hatóság: AD ELEM

A projekt helye (ország): Macedón Köztársaság

A projekt időtartama: 2009. augusztus - 2012. február

Kedvezményezett: AD ELEM

Partnerünk: Daten-Kontor Ltd.

Információ a projektről: A projekt célja egy olyan modern üzleti információs (ERP) rendszer  kialakításának biztosítása AD ELEM számára, amely pontos és naprakész vezetői információkat biztosít a vállalat teljesítményének ellenőrzéséhez, valamint a belső és külső felhasználók információs igényeinek kielégítéséhez. Az AD ELEM, a folyamatban lévő szabályozási változások következményeként, az elektromos áram termelésén túl engedélyre tesz szert az elektromos áram hazai és külföldi piacokon történő kereskedésére is a jövőben. Az engedélyt kibocsátó Energia Szabályozó Bizottság (Energy Regulatory Committee, ERC) megköveteli az egyes erőművek önálló, elkülönült könyvelését, számviteli és pénzügyi jelentéseit. Az ERC követelményeinek való megfelelés kulcsfontosságú szempont a vállalat számára a rendszer bevezetésekor.

 

A projekt célja:

A projekt általános célja az AD ELEM üzleti folyamatainak optimalizálása és a vezetői jelentések minőségének javítása. A projekt során ellátandó feladatok:

  • A vállalat üzleti folyamatainak azonosítása és definiálisa az ISO 9001 szabvánnyal összhangban, továbbá fejlesztési és változtatási javaslatok kidolgozása az eredményesség és hatékonyság növelése érdekében.
  • Egy többek közt a következő funkciókat lefedő integrált vállalatirányítási rendszer bevezetése az AD ELEM-nél:
    • Vezetői számvitel,
    • Tervezés, költségvetés-tervezés, elemzés és biztosítás,
    • Pénzügyi menedzsment,
    • Beszerzés (munkafolyamat támogatással),
    • Raktárkezelés,
    • Készletkezelés,
    • Befektetett tőke menedzsment,
    • Emberi erőforrás menedzsment,
    • Marketing/számlázó rendszer,
    • Adattárház,
    • Jelentések és elemzések készítése,
    • A meglévő rendszerekkel és adatbázisokkal való integráció lehetősége,
    • Elektromos áram termelésének irányítása (a termelési rendszerekben),
    • Befektetések menedzsmentje (új lehetőségek kialakítása, meglévők fejlesztése),
  • Az energia ágazat kereskedelmi könyvelési gyakorlatának a nemzetközi best practice-eknek megfelelő fejlesztése;
  • A vezetői (és az ERC felé irányuló) jelentések minőségének javítása az integrált ERP rendszer segítségével;
  • Az ERC elvárásainak megfelelő könyvelési, a számviteli és pénzügyi jelentések biztosítása;
  • A modern vezetési módszerekhez és a korszerű rendszer használatához, üzemeltetéséhez szükséges képzések kialakítása és megszervezése az ELEM munkatársai számára.

 

A projekt földrajzi keretei:

A központi projektiroda az ELEM központjában, Szkopjéban van, ám az egyes projekttevékenységek az ország egész területét lefedik.

 

További információért forduljon kapcsolattartónkhoz:

Radványi Ildikó

Projekt koordinátor

 

ERP rendszer beszerzésének tanácsadói támogatása

 

 

 

A projekt hivatalos megnevezése: Consultancy Services for Procurement of Enterprise Resource Planning System

Finanszírozás forrása: Világbank

Szerződő hatóság: Nemzetközi Újjáépítési és Fejlesztési Bank (IBRD)

A projekt helyszíne (ország): Macedón Köztársaság

A projekt időtartama: 2009. október - 2010. május

Kedvezményezett: Földhivatal, Macedón Köztársaság

Partnerünk: ICS Consulting D.o.o.

Információ a projektről: Az ingatlan nyilvántartás és regisztrációs projekt fő célja egy hatékony és eredményes ingatlan kataszter és regisztrációs rendszer kialakítása volt, amely hozzájárul a hatékonyabb telek- és ingatlanpiac fejlesztéséhez a Macedón Köztársaság területén.

 

A projekt célja:

A projekt tárgya a vállalatirányítási (ERP) rendszer valamennyi javasolt moduljának sikeres bevezetése és üzembe állítása, a tenderdokumentációban és az ajánlatban rögzítetteknek megfelelően.

 

A projekt során ellátandó feladataink:

  • a beszerzendő ERP/DMS/eCadastral szoftverre érkezett szállítói árajánlatok értékelésének szakértői támogatása;
  • a beszerzendő hardware platformra érkezett árajánlatok értékelésének szakértői támogatása;
  • szakértői támogatás, projektmenedzsment és felügyelet biztosítása az ERP, DMS és eCadastral Gateway külső ajánlattevő által történő bevezetéséhez;
  • az ERP, DMS és eCadastral Gateway bevezetéséhez szükséges HW és SW kivitelezésének szakmai felügyelete;
  • az ERP, DMS és eCadastral Gateway kivitelezésének, végrehajtásának és éles indításának ellenőrzése;
  • szakértői tanácsadás az üzleti folyamatok analitikus tervezéséhez;
  • időszaki jelentések készítése a projektvezetés számára az ERP, DMS és eCadastral Gateway kivitelezés előrehaladásáról;
  • a tesztelésben és a minőségbiztosítás szakmai támogatása a bevezetett ERP, DMS és eCadastral Gateway rendszereknél;
  • a rendszer különálló alkotóelemeinek, valamint a teljes egészének az operatív átvételéhez kapcsolódó javaslatok kialakítása.

 

A projekt földrajzi keretei:

A központi projektiroda a fővárosban, Szkopjéban volt, ám az egyes projekttevékenységek az ország egész területét lefedték.

 

További információért forduljon kapcsolattartónkhoz:

Kristijan Gjorgjievski

Projekt koordinátor

 

Minőségügyi Rendszer bevezetése a Munkaügyi és Szociális Minisztérium számára

 

A projekt hivatalos megnevezése: Support for the certification of the ISO 9001: 2008 standard for the Ministry of Labor and Social Policy and its affiliated organizations (QMS System implementation)

Szerződő hatóság: World Bank / International Bank for Reconstruction and Development

A projekt helyszíne (ország): Makedónia

A projekt időtartama: 2013. február - 2014. december

Kedvezményezett: Munkaügyi és Szociális Minisztérium és kapcsolt szervezetei

Partnerek: Imp Consultores de Operaciones, S.L Spain

Információ a projektről: A megbízás célja a minőségmenedzsment alapelveinek bevezetése a Munkaügyi és Szociális Minisztérium és kapcsolt szervezeteinek működésébe, illetve az ISO 9001:2008 szabvány szerinti tanúsítvány megszerzésének előkészítése, a kedvezményezett szervezetek hatékonyságának növelése céljából.

A projekt megvalósítása négy fázisban történik:

  1. Fázis: Részletes munkaterv készítése
  2. Fázis: Minőségmenedzsment tréning tervezése és megvalósítása
  3. Fázis: Minőségmenedzsment rendszer tervezése, kialakítása és bevezetése, majd ISO 9001:2008 szabvány szerinti tanúsítása
  4. Fázis: A minőségmenedzsment rendszer működtetéséhez szükséges támogatás nyújtása a Minisztérium számára

 

A projekt célja:

A Munkaügyi és Szociális Minisztérium és háttérintézményei (Állami Munkaügyi Főfelgyelőség és 30 kirendeltsége, 11 Szociális Védelmi Intézmény, 33 Szociális Jóléti Központ és a Háborús veteránok és a polgári rokkantak jogainak védelmét ellátó állami intézmény) folyamatmenedzsment funkcióinak áttekintése és fejlesztése a minőségmenedzsment alapelvei mentén, az érintett szervezetekre vonatkozóan az ISO 9001:2008 szabvány szerinti tanúsítás megszerzése érdekében.

 

A projekt földrajzi keretei:

A projektvezetés és a tanácsadói csoport működési helye Skopje. A projekt során végzendő szakmai tevékenységek, feladatok az érintett intézmények helyszínein, Makedónia területén kerülnek megvalósításra.

 

További információért forduljon kapcsolattartónkhoz:

Kristijan Gjorgjievski

Projekt koordinátor

 

Szakértői támogatás és adatgyűjtés a MARA (Mezőgazdasági és Vidékügyi Minisztérium) statisztikai tudásbázisának fejlesztése

 

A projekt hivatalos megnevezése: Technical Assistance and Data Collection for Strengthening the Statistical Capacity of the Ministry of Agriculture and Rural Affairs

Szerződő hatóság: Központi Pénzügyi és Szerződéskötő Egység (CFCU)

A projekt helyszíne (ország): Törökország

A projekt időtartama: 2011. január - 2012. szeptember

Kedvezményezett: Mezőgazdasági és Vidékügyi Minisztérium (MARA), Törökország

Partnereink:     

  • AGROTEC SpA
  • Research Institute of Agricultural Economics (AKI)
  • BPR Consulting Ltd.

Információk a projektről: A projekt elsődleges célja a jelenlegi Török Mezőgazdasági Statisztikai Rendszer helyzetének felmérése, elemzése és fejlesztése, az EU Mezőgazdasági Statisztikai Rendszeréhez történő harmonizálás érdekében.

A fenti cél elérése érdekében elvégzendő tevékenységek: mintavétel rendszerének kialakítása a gazdaságok aktuális nyilvántartását alapul véve, kérdőív megszerkesztése, használati útmutatók kialakítása, lekérdezés, előrejelzési módszerek kidolgozása különböző kiválasztott termékekhez (búza, kukorica és olajbogyó), adatgyűjtés új, objektív technikákkal, adatbányászat és tréningek.

 

A projekt célja:

A projekt tárgya a jogharmonizációhoz való hozzájárulás, különös tekintettel a TurkStaton kívüli választott adatszolgáltatók kapacitásfejlesztésére.

A projekt célja a MARA által beszerzett statisztikai adatok minőségének javítása akcióterv kidolgozásával, szervezett tréningek levezetésével, új termelés előrejelzési módszerek bevezetésével, felmérés-készítéssel kapcsolatos tudásbázis javításával és megbízható, az EU sztenderdekkel összhangban álló adatgyűjtéssel.

 

A projekt földrajzi keretei:

Tanácsadóink a MARA-nál, a projektvezetés ankarai központjában dolgoznak. Terepmunkát az alábbi helyszíneken végeznek: helyszínei: Antalya, Adana, Konya és Manisa.

 

További információért forduljon kapcsolattartónkhoz:

Radványi Ildikó

Projekt koordinátor